Simons Kogeskole

Spiseområde

Spiseområdet er fleksibelt og indeholder også små køkkenstationer, så det kan bruges både til spisning i skoletiden og undervisning i madkundskab.

Derudover giver indretningen også mulighed for tværfaglig undervisning.

– I biologi kan der være fokus på mad og sundhed, eller hvorfor muld er magisk?

– Idræt med fokus på forståelse af madens indvirkning på energiniveau, kalorier, næringsstoffer, forbrænding mm.

– Historie kan handle om, hvordan mad og produktion/industrialisering har udviklet sig gennem tiden. Eller gamle retter og traditioner.

– I matematik kan man arbejde med mål, volumen, husholdningsbudgetter, økonomi mm.

– I sprogfagene kan man arbejde med begreber på engelsk, tysk eller fransk. Man kan lege restaurant mm.

Ligesom gymnastiksalen ofte bruges af den lokale idrætsforening efter skoletid, vil MADsalen også kunne bruges til madlavning uden for skoletiden. På den måde skabes der en god ramme for samvær og fællesskab i dagtimerne samt rum for at gå i madklub eller kogeskole efter skoletid, så man også kan få motion til smagsløgene i fritiden, eller hvis man ikke er i skolealderen.